Om oss

I Korskyrkan möts människor som har en vilja att följa Jesus. Precis som lärjungarna som följde Jesus är vi vanliga människor som möter de svåra frågorna i livet. Vi är långt ifrån färdiga och vi brottas med tro, tvivel och vår oro. Ändå vill vi försöka följa Jesus, han som har lovat att vara med oss alla dagar.

Mariestads Baptistförsamling är en livaktig församling med drygt 150 medlemmar. Vår gudstjänstlokal är Korskyrkan som ligger vid Bråtenvägen/Marieforsleden i västra delen av Mariestad.

Vi är en del av Evangeliska Frikyrkan i Sverige. En församlings- och missionsrörelse med drygt 300 församlingar som tillsammans delar visionen ”Växande församlingar förmedlar hela evangeliet till hela människan i hela världen”.

Vi vill vara en öppen och generös kyrka, där budskapet om Jesus är tydligt. Välkommen även du!