Miriam är vår nya barn- och ungdomsledare

Korskyrkan har en ny barn- och ungdomsledare: Miriam Skoog-Johansson. Här ger hon en kort presentation av sig själv:

Jag heter Miriam och jag kommer ifrån området kring Herrljunga och Vårgårda. Jag är uppvuxen i kyrkan och har haft en tro på Jesus så länge jag kan minnas. Under hösten 2022 var jag på bibelskola utomlands och fick se att Gud verkligen är på riktigt och att Han gör saker i människors liv. Därför jobbar jag nu i kyrkan för att sprida Guds kärlek.

På min fritid tycker jag bland annat om att promenera och träffa människor. Jag älskar att fika och att vara kreativ på alla möjliga sätt.
Jag tycker att alla generationer är viktiga för varandra. Vi måste hjälpas åt att skapa en välkomnande och kärleksfull atmosfär både i och utanför kyrkan. Vi är alla lika och oavsett var i tron och livet vi är så tror jag att Gud vill använda oss.

Jag ser fram emot att få spendera min närmsta framtid här i Mariestad och jag är tacksam för hur jag har välkomnats hittills!

Om du har några frågor eller funderingar kring barn- och ungdomsarbetet i Korskyrkan så nås jag via sms och telefon, samt email och även Messenger. Mina kontaktuppgifter hittar du under ”Kontakt” här på hemsidan.

Jag önskar dig en fantastisk fortsättning på din dag och vecka!
Gud välsigne dig!

Miriam