Internationellt

Som kristen kyrka vill vi vara med och på olika sätt skapa positiva förändringar i människors liv också på andra platser än lokalt i och runt Mariestad. I de projekt som berättas om nedan och som vi finns med och stödjer så samarbetar vi i huvudsak med Evangeliska Frikyrkan och Ge för Livet.

Hur kan du bli involverad? Du kan alltid vara med och BE. Du kan också vara med och GE, vi stödjer dessa arbeten långsiktigt. Använd Korskyrkans bankgiro 889-8314 och märk gåvan med ”missionen”. Du kan också göra en praktisk insats i Kyrkornas secondhand, som genererar stora belopp till våra internationella projekt. Sist men inte minst kan du faktiskt också GÅ ut i världen och prova på internationellt arbete. EFK har allt från korta resor, Step Out för unga vuxna & längre tidsperioder.

Dessa missionärer stödjer vi:

Brasilien – Marcus & Andreas Holmgren, ledarutveckling och socialt arbete

Spanien – Ferro & Anna-Maria Mehmedovic, Valencia, undervisning, socialt arbete och stöd till församlingsplantering

Afrika – Anneli & Andreas Dagernäs, regionledare för EFK Afrika.

Asien – Patrik och Therese Sidestam, med bas i Chiang Mai, Thailand arbetar med EFKs projekt i Asien.

Dessa projekt stödjer vi med inkomster från Kyrkornas Second Hand:

Paraguay – Byutveckling, hjälp för barn & familjer att ta sig ur fattigdom

Centralafrikanska republiken – Sjuk- och hälsovårdsinsatser