Konfirmation

Konfa är för dig som går i åk 8 eller 9. Korskyrkan har en konfagrupp tillsammans med Equmeniakyrkan i Mariestad.
Konfirmation kan betyda olika saker för olika människor. För en del kan det innebära att bekräfta den tro man redan har och dyka djupare ner i den. För andra kan det vara att upptäcka något helt nytt och spännande! Genom konfan vill vi ge ett tillfälle som är unikt: att tillsammans med andra, som har olika erfarenheter, få lära sig mer om sig själv, den kristna tron och se att vi är älskade som vi är.
Vi ses ungefär en gång i veckan under ett läsår. Varje träff är 1,5 timme och då fikar vi, gör nåt kul, lyssnar på undervisning, funderar tillsammans och till sist avslutar vi med en andakt. Vi går på flera gudstjänster tillsammans under året. Vi hoppas också kunna åka på hajk på hösten och göra en resa på våren.

För mer information kan du kontakta Miriam Skoog-Johansson, tel 076-772 44 49, eller Otto Ernvik, tel 070-671 53 21.